najwamf

Disclaimer


Assalamualaikum et bonjour.

May Allah grants you with all His blessings, loves and prosperities

EXIT



Entries About Link Stuff

Rewind



Credits

Basecode by: Aina Syaza
Editor: Amel Jasmeen
Owner: Usui's
Others:   
Kerana Aku Berstatus ISLAM !
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh




Identiti pengenalanku berstatuskan ISLAM. 
Lahirnya aku dalam keluarga ISLAM.
Ibu bapaku beragama ISLAM.
Kehidupanku berlandaskan ajaran ISLAM.
Negaraku sebuah negara ISLAM.

Ya, semuanya kerana ISLAM. Kerana Islam aku menjadi yang lebih baik. Aku mengenal erti kehidupan. Aku belajar erti tanggungjawab. Islam sangat indah. Penuh dengan tatatertib yang sangat logika. 

Dengki.
Iri hati.
Penghinaan.
Cacian.
Fitnah.
Tuduhan melulu.
Kata-kata orang.

Hanya satu kunci kepada semuanya. SABAR. Islam mengajar erti kesabaran. Sabar kerana itu semua ujian dari-Nya. Kerana aku masih Islam, kerana aku pelajari ilmu Islam, sabar itu mudah. Sabar itu sebahagian daripada iman. Sabar itu tiada had. Sabar itu .. sentiasa meleraikan situasi. 

Kerana aku masih Islam, mereka saudaraku. Kerana aku berstatuskan Islam, aku peduli tentang kamu. Kerana Islam mengajar erti '=' EQUAL ! Semuanya sama. Berbeza di mata manusia, sama di mata Penciptanya. Jangan percaya padaku. Percayakan kata-kata Allah (Al-Quran). Tidak pernah ia berbohong. Aku tidak selamanya mampu menolong, kerana aku juga menunggu jemputan Izrael. Al-Quran kekal terpelihara. As-sunnah sebagai sumber kedua. 

Kerana asal aku Islam. Aku masih Islam. Statusku kekal Islam, Insyaallah.


Older Post | Newer Post