najwamf

Disclaimer


Assalamualaikum et bonjour.

May Allah grants you with all His blessings, loves and prosperities

EXIT



Entries About Link Stuff

Rewind



Credits

Basecode by: Aina Syaza
Editor: Amel Jasmeen
Owner: Usui's
Others:   
Manifestasikan minda !
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh




Hanya beberapa minit. Beberapa minit daripada 24 jam yang dikurniakan Allah, ana mohon baca entri ini. Gaza. Palestine. Are you aware of what happen there ? Do you, REALLY aware of that ? Ya Palestine. Teruskan perjuanganmu. Teruskan perjalananmu. Teruskan jihadmu. Ana cakna, huwa cakna, hiya cakna aidhon. Hal antum cakna ?

Ketahuilah. Di sana, mereka sedang berjihad. Menegakkan ad-deen 'indallah. Agama Islam. Sebuah kebenaran yang penuh dengan keamanan dan kesucian. "Inna dinna 'indallahil Islam." Sesungguhnya agama disisi Allah ialah Islam. Sedarkah antum seorang Muslim ? Seorang Muslim yang hanya berdiam diri. Seorang Muslim yang paralyzed. Seorang Muslim yang hanya mampu melihat penderitaan saudara sendiri. Hanya mampu mendengar berita-berita yang sudah tentu 'masuk telinga kanan, keluar telinga kiri'. Sedarkah antum ? Sedangkan mereka di Palestine, sedang meniti jalan maut. Sedang melangkah ke arah kematian dengan mulianya menerima syahid. Mereka berjuang 24/7. Tak pernah berhenti. Melindungi an-nisa'. Melindungi anak-anak kecil. Malah yang berusia enam tahun sedang berjihad melindungi keluarganya. 

Pernahkah mereka melupakan Allah ? Pernahkah mereka melupakan Pencipta mereka ? Pernahkah mereka melupakan Pemilik nyawa mereka ? Pernahkah mereka menyalahkan Dia yang memberi musibah ? Tidak. Tidak sesaat pun. Biar dibom sana sini, 'sejadah' tetap dibahu. Biar ditembak patah kaki/tangan, doa tetap diungkap. Biar tiada istilah 'malam' untuk berehat, qiam tetap didirikan. Biar diseksa jasad hingga terkoyak lapisan kulit. Hingga tulang memunculkan diri. Demi agama, lillahi ta'ala. Biar difitnah di media. Biar dianggap terrorist di mata dunia. Mereka lebih mulia di sisi Allah. Mereka pejuang Islam. Jihad fi sabilillah !

Pernah terdetik di hati ana. Mereka di sana, sedang berjihad demi Islam. Kita ? Fi sabilillah juga belum tentu, apatah lagi berjihad. Benar ? Asif. Di sini bukan untuk menyindir atau mengutuk. Renungkan sendiri. Solat kita ke mana ? Doa kita di mana ? Sedangkan yang wajib tidak terlaksana, apatah lagi yang sunat. Menuju sesuatu penghijrahan juga suatu jihad kecil, tahu ? 



"Allahurabbi yang mengubah segala hati, tetapkanlah hatiku dengan agama-Mu."





Older Post | Newer Post